Ieteikumi labākiem melnbaltiem portretiem

Melnbalta fotogrāfija ir ļoti spēcīgs izteiksmes līdzeklis. Krāsu trūkums, šķiet, ļauj mums ieskatīties dziļāk cilvēka dvēselē un atklāj personas raksturu. Melnbaltiem portretiem bieži ir mūžīga kvalitāte, kas tikai papildina to izteiksmi. Bet strādāt ar melno un balto krāsas gammu ir grūti, jo fotogrāfam ir jāiemācās saredzēt daudz citus svarīgus aspektus no “pikavippi“. Tāpēc visgrūtākais jautājums fotogrāfiem bieži vien ir “vai pārvērst šo attēlu par melnbaltu, vai atstāt krāsainu?”. Šis jautājums ir īpaši grūts, ja iet runa tieši par cilvēku portretiem, jo melnbaltas bildes tiešām izskatās ļoti labi. Tāpēc bieži vien, ja attēlā kāda krāsa īpaši izceļas, to nekas nepapildina, vai vienkārši bilde kopumā neizskatās labi – vienmēr var pārvērst to melnbaltā bildē.

1. Kompozīcija ir neticami svarīga
Melnbaltas fotogrāfijas ir kā tests ikvienam fotogrāfam. Fotogrāf vairs nevar paļauties uz krāsām , un veidot kompozīciju tieši pēc tā.

Divi no svarīgākajiem elementiem melnbalta portreta uzņemšanā ir:
1. toņu kontrasts
2. tekstūra

Toņu kontrasts ir spilgtuma attiecība starp dažādām fotogrāfijas vietām. Ir nepieciešams ignorēt krāsas un redzēt to pašu ainu ar ēnām. Visvienkāršākais veids, kā to panākt ir uzreiz nomainīt savai fotokamerai melnbalto fotografēšanas režīmu. Attēla kvalitātei ir jābūt iestatītai uz RAW, kas nozīmē, ka failā tiek saglabāta informācija arī par krāsu, ja vēlēsities tomēr izdrukāt krāsainu fotogrāfiju. Ja kamerai ir elektroniskais skatu meklētājs (piemēram, bezspoguļ-kamera), tad pirms fotogrāfijas uzņemšanas, uzreiz var redzēt melnbaltu gala rezultātu – tādējādi vēl palabojot kompozīciju.

Tekstūra ir svarīga, kad tiek fotografēts melnbaltos toņos. Ja modelim ir gluda un perfekta āda, varētu kompozīciju veidot pret tādas pašas vienveidīgas virsmas fona. Vajadzētu pievērst uzmanību arī apģērba tekstūrai.

2. Kompozīcijai ir jābūt pēc iespējas vienkāršākai
Melnbalts jau pats par sevi ir ļoti vienkāršots efekts, jo tas noņem krāsu no kopējā iznākuma. Tāpēc jācenšas saglabāt arī kompozīciju vienkāršu, it īpaši, ja runa iet par apgaismojumu. Pēc iespējas jācenšas izmantot dabīgā gaisma. Jo sarežģītāks būs apgaismojums, jo vairāk uzmanība tiks novērsta no modeļa.

3. Iemūžini emocijas
Kamēr fotogrāfs veido labāko kompozīciju un izpēta apgaismojuma iespējas, tas ir laiks, kad tiek izprastas arī modeļa emocijas, norit saruna un atslābināšanās. Tas ir ļoti svarīgi, jo nav lielas nozīmes, ja gala rezultātā kompozīcija un apgaismojums būs izcils, bet modelis nebūs atbrīvojies vai pat garlaikots. Sarunas visbiežāk notiek pa hobijiem, kas vēlāk nonāk pie dažādām interesantām lietām. Fotogrāfs cenšas no atbildēm izpētīt, kas liek acīm iemirdzēties, kāda ir ķermeņa valoda, žesti.

4. Portretu apstrādāšana
Kad fotogrāfija ir iemūžināta, tas vien nav pēdējais solis, līdz izcilam gala rezultātam. Pēcapstrāde ir svarīgs process, līdz bilde būs pavisam gatava. Pastāv daudz metodes, kuras jāizmanto, kad apstrādā melnbaltas bildes. Kā viena no galvenajām pēc apstrādes funkcijām ir kontrasta palielināšana. Jebkuru bildi var uzlikt par melnbalto, tādējādi zaudējot visas krāsas. Tomēr var pamanīt, ka šajā procesā bilde paliek arī nedaudz blāvāka. Tas nozīmē, ka pēc jebkuras melnbaltā skata uzlikšanas ir jāpalielina kontrasts. Tāpat arī jāpalielina fotogrāfijas dzidrums, kas izceļ tekstūru. Vienīgā problēma, ka ir jāmāk dzidrumu uzlikt ne pārāk daudz. Jo pretējā gadījumā, ja ir pārāk daudz dzidrums, ādas tonis var izskatīties pārāk teksturēts. Tas ir vairāk jautājums priekš sievietēm, kuras vienmēr vēlas, lai viņu āda pēc iespējas ir izlīdzināta, neuzrādot nekādas grumbiņas un nepilnības.

Paldies www.superlaina.com par raksta materiaļiem un vispārējo palīdzību!