Kā iemūžināt atmosfēru un noskaņojumu

Kāpēc tas ir tik grūti attēlot fotogrāfijā mājīgu gaisotni kafejnīcā? Vai atmosfēru, kāda valda pie ugunskura, kopā ar draugiem, siltā vasaras vakarā? Iemūžināt šo tik svarīgo sajūtu nevar kurš katrs – tas viss nāk mācību un pieredzes ceļā. Gala fotogrāfija ir jāizveido tehniski pareiza, un kompozīcija ir jāizveido precīza. Fotogrāfijai ir jāatsaucas uz jūtām: smaržu, ainām, skaņu.

Kā vienmēr, fotogrāfiju noteikumi ir veidoti, lai tos pārkāptu. Tāpēc, ir izveidots saraksts, kas palīdzētu iepazīt fotografēšanas mākslu vairāk no radošuma puses. Ir jāmācās iemūžināt garastāvoklis, nevis jāiekaļ galvā visi pamatnoteikumi, kā X faktori var ietekmēt Y darbības.

1. Fotografē vājā apgaismojumā
Mēģini fotografēt, kad gaisma ir jau nedaudz tumša un metas krēsla. Zema gaisma ir ļoti domu raisoša. Ja tu fotografē statiskus objektus, piemēram, ainavu, tad noteikti uzstādi kameru uz statīva. Ja tu fotografē kustīgus objektus, piemēram, cilvēkus, būs nepieciešams augsta izšķirtspēja un plaša leņķa objektīvs, jo bildes ir jāiegūst pietiekami ātrā laikā, lai mirklis nepazūd. Tomēr arī var atstāt lēnāku fotografēšanas ātrumu, ieviešot fotogrāfijās nedaudz izplūdušu skatu. Tas ir veids, kā padarīt atmosfēru vairāk steidzīgu, savās domās iegrimušu.

2. Patvaļīgs skatiens nevis pozēšana
Kad tu fotografē cilvēkus, vislabāk atmosfēra un emocijas ir redzamas tieši laikā, kad netiek speciāli pozēts kamerai. Protams, modeļi var zināt, ka tiek fotografēti, tomēr labāk ir likt tiem skatīties kaut kur citur – ievērot mušu uz sienas vai kaut ko citu. Fotogrāfija, kurā cilvēks skatās tieši objektīvā atvelk skatītāju no domām, ka tā ir dabīgi veidota. Ieejot istabā ar fotokameru, var redzēt, ka visi, ievērojuši kameru, sāk platāk smaidīt, sakārto matus un iztaisnojas. Bet līdz ar to, īstās atmosfēras noskaņojums ir zaudēts.

3. Apgaismojums
Apgaismojums spēlē milzīgu lomu ikvienā fotogrāfijā. Lai uzņemtu īsto atmosfēru konkrētā brīdī, tavs mērķis ir uzsvērt apgaismojumu cik vien iespējams. Gaišs apgaismojums radīs mājīguma sajūtu, siltu atmosfēru. Piemēram, vasaras vakarā oranžā saules gaisma, kura apstaro cilvēku saulrieta laikā rada siltu noskaņojumu. Eksperimentē ar fotografēšanu, kad saule ir tieši aiz vēlamā objekta. Pavēršot objektīvu uz sauli, rodas efekts, kuru var izmantot savā labā. Lēcas uzliesmojums var palīdzēt pievienot reālu noskaņu vasarā.

4. Iemūžini emocijas
Bieži vien mūsu spilgtākās atmiņas ir cieši saistītas ar kādiem cilvēkiem, ar kuriem kopā esam piedzīvojuši. Šī iemesla dēļ, tas ir labs veids, lai attēlotu emocijas ir fotografēt cilvēku saskarsmi vienam ar otru. Tas var būt pēkšņs smaids, ieraugot otru, sasveicināšanās prieks, saspringts brīdis un daudz citas emocijas. Ne vienmēr ir viegli pamanīt šos momentus, jo tie mēdz pazust ļoti ātri.

5. Pielāgo savu krāsu temperatūru
Pēcapstrādes procesā ļoti labi ir pielāgot krāsu temperatūras. Tas nozīmē, ka varat izlemt optimālo krāsu temperatūru tikai pēc tam, nedomājot par mirkli, kad fotografēsi. Tas dod lielu priekšrocību – veikt vairāk nekā vienu interpretāciju ar attēlu. Zilie un vēsie toņi var likt justies nomierinoši, turpretī sarkanie un siltie toņi ir vairāk enerģiski. Piemēram, bilde, kura ir zilā vai sarkanā krāsu paletes tonī, sniedz daudz lielāku priekšstatu, vai ārā bija auksts vai silts. Zilās krāsas, kā jau no vēso toņu paletes izskatīsies daudz aukstākas.

6. Izmanto paildzināto kompozīciju
Šajā gadījumā kā garu ekspozīciju var uztver divu vai ilgāku sekunžu garu fotografēšanu. Lai veiktu šādu kadru, kamerai ir jābūt novietotai stabilā pozīcijā. Šāda ekspozīcija darbojas vislabāk tad, ja tiek uzņemti kustīgi objekti, piemēram, jūra, ūdenskritums, vējš zālē. Šo efektu var apvienot ar fotografēšanu tumšā apgaismojumā. Tikpat efektīvs kā dabas kadru uzņemšana, arī šo var izmantot pilsētas ainavu bildēm. Gaismas no automašīnām atstāj “ceļu”.