Nebaidies no robotiem – iepirkšanās tehnoloģiju laikmetā

Kamēr Latvijas algas vēl spēj sekmīgi izkonkurēt cilvēku nolīgšanu servisa un pakalpojumu sfērās, daudzviet pasaulē augstais atalgojums veicina tehnoloģiju ienākšanu sadzīvē daudz ātrāk. Tā, piemēram, valstīs, kurās atalgojums ir augsts, pārdevējiem izdevīgāk ievest darba vietās robotus. Ar to jārēķinās arī iepirkšanās mīļiem – mūsdienās un, it īpaši, arī nākotnē varēsim redzēt daudz vairāk tehnoloģiju un robotu ne tikai ražošanas nozarē, rūpnīcu automatizētajā darbā, bet arī citos, piemēram, paku sūtīšanas servisos un loģistikas centros, kuros šobrīd strādājošie veic automātiskas un atkārtotas darbības (mer informasjon her).

Pircēji tā varēs būt daudz pārliecinātāki par to, ka pasūtījumu izpilde būs laicīga un precīza. Cilvēku pieļautās kļūdas varēs samazināt līdz minimumam, un tādējādi ietaupīt uz izmaksām, kas kompānijām un pircējiem rodas kļūdu un neprecizitāšu dēļ. Tu varēsi ne tikai sagaidīt savu interneta sūtījumu ātrāk, bet ilgtermiņā sūtīšana un pasta, loģistikas un citu centru pakalpojumi kompānijām, tātad, arī pašiem gala patērētājiem, izmaksās daudz mazāk.

Lai sekmīgi paveiktu visu, kas nepieciešams, Amazon, piemēram, pagājušajā gadā nodarbināja diezgan lielu skaitu robotu. Katrs piektais darbinieks pasūtījumu izpildes centros bija robots, un šis skaitlis tikai un vienīgi palielināsies. Tomēr pircējiem nav jābaidās – ja nākotnē vēlēsieties iegādāties un iepirkties, saskaroties ar dzīviem cilvēkiem, nevis robotiem, pārdevēji un veikalnieki tam būs gatavi. Jebkurš būs gatavs parūpēties par to, lai var iztapt citu vēlmēm un nopelnīt adekvāti, un tādēļ nevajag uztraukties par to, ka kāda no pircēju vēlmēm varētu palikt nepiepildīta.

Roboti virtuālajā pasaulē gūst daudz lielāku piekrišanu. Interneta vietņu automātiskie atbildētāji ļauj sazināties ar klientiem ātri un bez liekām problēmām. Jautājumi tiek uzdoti jebkurā laikā, un atbildes tiek sniegtas sekundes simtdaļās. Pēdējos gados pircēji gan internetā, gan arī fiziskajā pasaulē izmanto robotu – uzziņas centru -, kas ļauj ietaupīt laiku un līdzekļus. Roboti dara iepirkšanos daudz vienkāršāku. Ja vēlies ātri uzzināt, kāds ir apģērbu izmēru standarts, veikalu darba laiks vai arī, gluži vienkārši, uzzināt cenu, neskatoties datora vai telefona ekrānā, Tev tik vien kā jāpajautā robotam jautājums. Tas tiks analizēts un atbildēts tik īsā laikā, ka nemaz nepamanīsi.
Šādi roboti darbojas gan kā pārdevēji, gan arī konsultanti. Piemēram, Amazon Alexa, kas šobrīd jau tiek iebūvēta Amazon mājas tehnikā, regulāri piedāvā produktus un ļauj klientam iepirkties daudz vienkāršāk. Roboti, kas uztver cilvēka balsi, spēj nolasīt vārdus un analizēt teikumus, ir iepirkšanās nākotne. Vēl tikai varam sagaidīt robotu pārdevējus veikalos, kuri ļaus uzmērīt drēbes un piedāvās figūrai visatbilstošākos izmērus, stilus un piegriezumus.

Iepirkšanās jau šobrīd ir daudz vieglāka un ātrāka gan internetā, gan reālajā vidē, un daļēji – pateicoties robotiem. Kad esam ārzemēs vai kādā nepazīstamā rajonā, un meklējam savu iecienītāko veikalu ķēdi, varam tik vienkārši kā pajautāt savam telefonā iebūvētajam asistentam mūs aizvest līdz veikala autostāvvietai. Tāpat, kad iepērkamies internetā un nevēlamies ilgu laiku pavadīt, meklējot nepieciešamo informāciju interneta veikala noteikumos, varam pajautāt to asistentam. Tā ietaupām laiku, spēku un enerģiju, savukārt veikaliem nepieciešamais darbaspēks tiek nodarbināts daudz efektīvāk, kā konsultējot klientus cauru diennakti (avfukter test).

Roboti gan konsultēšanas pakalpojumos, gan nepieciešamās informācijas nodrošināšanai, gan arī, lai efektīvāk veiktu pakošanas, transportēšanas un citus ar sūtījumiem saistītos procesus, ir aizvien vairāk pielietoti un uzlaboti. Nākotne ir daudzsološa, un roboti ir nepieciešama sastāvdaļa nākotnes iepirkšanās procesā.